«باش» و «کومه»
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

کد حرکت متن دنبال موس

آمار وب سایت

به گزارش پایگاه خبری آوای آوج، مراسم سنتی باش شب های عاشورا و تاسوا در یکی از مساجد شهر به منظور ابراز ارادت و همدردی  به  سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) به صورت دو حلقه دسته  جمعی  با گفتن اشعاری در  وصف امام حسین (ع) و نحوه ی  شهادت آن حضرت  برگزار می گردد .

گفتنی است که تعداد اشعاری  که  به زبان ترکی در این دو حلقه گفته می شود   بیش از 100 بیت می باشد  که بین دو حلقه رد و بدل می شود.

لازم به ذکر است که بعد از مراسم باش برنامه «حسین حسین گویان» توسط جوانان و ارادتمندان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) برگزار می گردد.

مراسم دیگر برگزاری  دسته عزاداری کومه می باشد که این دسته صبح روز عاشورا بعد ازاقامه  نماز صبح  شروع می شود و در آن مردم شهر به صورت 2 دسته برزگ از محل  امام زاده محمد طاهر(ع) آوج  بيرون مي آيند و دسته ها و پرچم ها به فاصله چند متر جدا از يكديگر به راه مي افتند؛.پرچم اول جلوتر از دسته حركت مي كند و پرچم سوم در انتهاي دسته حركت مي كند و پرچم دوم مابين دو دسته به همراه اسب امام حسين(ع) (اسب ذوالجناح)  حرکت می کند.

در بین مسیرهایی که این دسته عزاداری حرکت می کند عاشقان و عرادتمندان خاندان اهل بیت عصمت و طهار(ع) نذورات ، هدایا و قربانی های خود را هدیه می کنند.

عزاداران امام حسين (ع)در بين حركت در خيابانها و كوچه هاي شهر با خواندن اشعاري در وصف امام با ايشان به همدردي و سوگواري مي پردازند.زماني كه حركت بين خيابانها و كوچه هاي شهرتمام شد، مردم شهر به سمت مسجد جامع شهر مي روند و فردي از بزرگان شهر شروع به لعنت فرستادن به قاتلین امام حسين(ع) همچنين دعا براي ظهور امام زمان (عج) مي نمايد.


آوج نگین سرسبز کوهستان

:: برچسب‌ها: آوج نيوز , عاشوراي آوج , آواي آوج , شهرستان آوج , شهر آوج , آوج , مراسم آوج ,
:: بازدید از این مطلب : 493
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : آوج نيوز
ت : چهار شنبه 22 آبان 1392
.
مطالب مرتبط با این پست

صفحات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
پشتیبانی